Afgelopen week is ons nieuwe clubhuis officieel geopend. En hoe? Met een receptie op woensdagavond, een sponsoravond op de donderdag en als afsluiting op zaterdag een onderling jeugdtoernooi in de ochtend. De organisatie is volledig gedaan door de activiteiten commissie (AC). Deze AC bestaat uit een enthousiaste groep vrijwilligers, die maanden bezig is geweest om deze feestelijkheden perfect voor te bereiden.
Vooraf
Op 17 maart jl. was er een spoedvergadering voor de AC waarin de boodschap werd meegedeeld dat het clubhuis in mei opgeleverd zou worden, en dat er in week 25 de behoefte vanuit het bestuur was om dit te gaan vieren. Het moest groots worden met een receptie en een sponsoravond. De groepjes werden gevormd, en er ontstond ook een idee om op de zaterdag een onderling jeugdtoernooi te organiseren, gelijk aan het traditionele afsluitende onderling toernooi ieder jaar aan het einde van het seizoen.
In de weken daarna is iedereen keihard bezig geweest om alles tot in de puntjes voor te bereiden. Catering, gastsprekers, uitnodigingen versturen, barpersoneel regelen, versiering, en ga zo maar door.
Begin juni werd het nog even spannend of alles wel door kon gaan. Het clubhuis was af. Het zag erbinnen prachtig uit, alles werkte, en iedereen was blij. En toen bleek dat de vergunning nog niet rond was. Maar gelukkig kwam er op 11 juni groen licht, de vergunning om open te gaan was binnen!
Receptie 18 juni
Bijna 125 gasten hebben afgelopen woensdag de feestelijke opening van het clubhuis meegemaakt. Voor deze receptie was iedereen uitgenodigd die tijdens of na de brand iets heeft gedaan om onze club weer op de rails te krijgen.
Om 19.00 uur werden de nieuwe deuren geopend voor de bezoekers en kregen ze bij binnenkomst een glas champagne en waren er heerlijke petit fours. Zo stroomde het direct vol en was het al heel snel gezellig. Er was een DJ die voor de achtergrondmuziek zorgde.
Ook aanwezig was een verslaggever van de Heraut en omroep RTV Lansingerland was er om alles vast te leggen.
Om 20.00 uur pakte onze voorzitter de microfoon en nam hij het woord. Hij bedankte verschillende mensen en gaf symbolisch aan die mensen een BVCB-hamer met een tegoedbon.
Vanuit de AC werd Ronald zelf ook bedankt voor al het werk dat hij in zijn rol als voorzitter maar ook als betrokken BVCB’er heeft verricht. Daarna was er de officiële opening. Er waren twee bijzondere gasten uitgenodigd om deze te verrichten. Hans Hulshof met het langste lidmaatschap van de vereniging, en Levi Teunissen als jongste lid. Met een beetje hulp werden de confetti kanonnen afgevuurd en kleurde de ruimte blauw wit.
Daarna was er nog een bijzonder moment. De onthulling van Harry’s Bar! De twee dochters van Harry Kestens waren daarvoor uitgenodigd. Onze voorzitter sprak over hét gezicht van BVCB die helaas op 11 februari 2023, kort na de brand was overleden. Door de bar te verbinden met zijn naam blijft hij voor altijd in onze gedachte.
Na al die mooie woorden en ontroerende momenten, zette de DJ een lekker muziekje in, en met een drankje en een heerlijk hapje van de mooie borrelplanken die speciaal besteld waren voor deze feestelijke avond werd het nog lang gezellig.
Sponsoravond 19 juni
Op donderdag was het de beurt om onze sponsoren en obligatiehouders te bedanken. 160 gasten waren ingegaan op de uitnodiging om deze perfect georganiseerde avond mee te maken. Om 19.00 uur gingen de deuren wederom open en was er champagne voor de gasten.
De muzikale begeleiding van deze avond werd verzorgd door De Pianoman.
Er was een podium ingericht waar een gezellig zitje was gecreëerd. Om 20.00 uur nam Ronald daar weer de microfoon bij zich en nodigde hij diverse gasten uit om interessante zaken mee te bespreken. Hij werd daarbij geassisteerd door Jan Dirk Stouten, bekende dagvoorzitter en presentator.
Christiaan Veltrop van JUMBO Bergschenhoek, onze hoofdsponsor kwam aan het woord.
Arie Paul, voorzitter van de Lions Bergschenhoek in 2023, kwam ook naar voren en werd bedankt voor de steun. Hij heeft destijds goedkeuring gegeven om BVCB als goede doel te kiezen voor de Lions. In dat jaar waren alle opbrengsten van de Lions bestemd voor BVCB. Ook hebben de Lions een enorm bedrag aan obligaties aangekocht voor de bouw van het nieuwe clubgebouw.
Ralph Kalkman, onze hoofdtrainer, over het afgelopen seizoen en dadelijk het nieuwe seizoen.
Sjoerd van der Sluis vanwege zijn verhaal over BVCB en het winnen van een speciaal Feyenoord Rijnmond herdenkingsshirt.
Deze happening werd feestelijk afgesloten met nogmaals het afsteken van de confetti kanonnen door de kanjers van het interieur team.
Direct daarna werd het programma vervolgd met als gastspreker Wim Kieft. Samen met Jan Dirk als interviewer werden er mooie anekdotes verteld, over het EK 88 en over Wim zijn persoonlijke belevenissen.
Na al dit praten was het tijd voor muziek, drankjes en heerlijke hapjes. Het werd nog heel gezellig en wellicht voor sommige iets te laat.
Onderling jeugdtoernooi 21 juni
Op zaterdag ochtend was het de beurt om de jeugd mee te nemen in het openingsfeest van het nieuwe clubgebouw. Het was prachtig weer, en wellicht al snel iets te warm. Maar het was een feest om te zien hoe al die kinderen een fantastische ochtend hadden.
Er waren diverse toernooien opgezet in de verschillende leeftijdscategorieën, vanaf de JO7 tot en met de JO12 samen met de MO10 en MO11. Er deden in totaal 196 kinderen mee, verdeeld over de velden 3, 4 en 5.
Voor de MO13 en MO15 was een apart onderling toernooi. Op veld 2 streden 35 meiden verdeeld in 5 teams voor de winst.
Voor iedereen die meedeed was er een muntje voor een ijsje te halen bij een speciaal ingehuurde ijscoman. En na afloop kreeg iedereen een medaille als aandenken.
Een meer dan geslaagde ochtend met heel veel blije gezichten. Zowel bij de kinderen als bij de ouders en opa’s en oma’s. Om 12.00 uur was het afgelopen en ging het traditionele onderling toernooi van start.
Tot slot
De AC kijkt terug op een aantal hele toffe dagen. Het was veel werk maar het heeft heel veel opgeleverd. We hebben een prachtig gebouw wat er van buiten maar zeker ook van binnen fantastisch uitziet door het interieur team. Wij bedanken iedereen: Barpersoneel, TC’s jeugd en meiden, ouders voor de begeleiding van het jeugdtoernooi, en verder alle andere kanjers die ons hebben geholpen om samen deze evenementen te organiseren.
Schrijf alvast in je agenda: 11 oktober groot feest bij BVCB!